Ceo Wanted-Kampagne


Baan Gerda – a model for the world: Mal angenommen, Sie haben eines der erfolgreichsten Charity-Projekte aufgebaut. Sie überlegen, es zu auszubauen und wollen Werbung machen. Was tun Sie: Eine Spendenanzeige schalten oder Leute suchen, die das Unternehmen vorantreiben?

Mit der Strategie, dass Menschen mehr als Kapital bewegen würden, konnten wir auf Anhieb die INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE (heute International New York Times) und BRAND EINS als Medienpartner gewinnen.

 

Step 1 der Kampagne: Neugierig machen.

Das Teaser-Motiv:

Click to view Trailer

 

CEO WANTED: Passionate worker, too young to retire, for family business in Africa, experienced in building up superior executive teams and financial control, prefareably in health care business. Honor and recognition in case of success.

ceo-wanted.com

 

Ziel: Potentielle Kandidaten konnten sich über die Website informieren und eine DVD mit dem Film „Die Himmelswiese“ ordern. Der Klappentext zeigte, dass sich auch der Bundespräsident für das Model aussprach:

 

„The work performed by Baan Gerda is impressive“

Dr. Horst Köhler, Federal President of Germany

Experts name Baan Gerda as one of the most promising models for AIDS orphans. That is why we’re looking for decision-makers from politics nd economy to contribute to the expansion of further projects in Africa. Baan Gerda supports you with the provision of the medical know-how, the concept of therapeutical treatment and care as well as the organisational structure of the village. Open source. As a knowledge basis for future projects.

A first impression of Baan Gerda is provided by the documentary „Heaven’s meadow“. A diversified picture of the bright and dark side of children and grown ups fighting HIV.

„The film moves the viewer deeply“, says Hollywood director Wolfgang Petersen, „and it’s invoking a hapiness that has never been associated with AIDS before.“

Baan Gerda – a model for the world.

 

Step 2 der Kampagne: Glaubwürdigkeit aufbauen.

Der „Proof“:

Ad from Ceo wanted Campaign

 

 

Step 3 der Kampagne: Wirkung zeigen.

Personal Confession:

Ad from Ceo wanted campaign

 

The integrated campaign by Jochens.Hilbert and Detlev F. Neufert

 

Ceo Wanted: Brand Map

 

 

 

 

 

google916106d2cf7b0781.html